A Verdák (eredeti cím: Cars) számítógép-animációs film a Pixar Animation Studios műhelyéből, amit a Walt Disney Pictures mutatott be 2006-ban. Az eredeti forgatókönyvet még 1998-ban írták meg.
A Pixar nem sokkal az első rész bemutatása után elkezdte a munkát a folytatáson, ami a Verdák 2. (Cars 2) címet viseli. A filmet 2011-ben mutatták be.
Ellentétben a legtöbb animált autótól, a film járműveinek szeme a szélvédőn helyezkedik el. Bob Pauley produkciós designer szerint John Lasseter a kezdetek óta a szélvédőn képzelte el a szemeket. Először is, ez megkülönbözteti a karaktereket a sokkal általánosabb ábrázolástól, ahol az apró szemek a fényszórók helyén jelennek meg. Másodszor pedig, úgy érezte, ha a szemek lent vannak, közel a szájhoz, az autók legelején, a szereplők sokkal inkább emlékeztetnek kígyókra. A szélvédőre helyezett szem jóval emberibb hatást kölcsönöz, illetve így a teljes autó része lehet a karakter animációjának.
A film munkacíme 2001-ben A 66-os út (Route 66) volt. 2002-ben azonban megváltoztatták, hogy elkerüljék a bármiféle kapcsolat feltételezését az 1960-as évekbeli, azonos című tévésorozattal.
A Verdák a néhai Joe Ranft utolsó munkája; autóbalesetben halt meg 2005-ben. A készítők az ő emlékének ajánlják a filmet.
Eltérések a NASCAR-tól
A Szelep Kupa szabályai több helyen is eltérést mutatnak a NASCAR-verseny szabályaitól. Többek között az alábbiakban:
- A filmben a holtversenyt egy újabb futammal döntik el. A NASCAR-ban ebben az esetben a versenyzők győzelmeinek a száma dönt, amennyiben ez egyező, akkor a második helyek száma, és így tovább.
- A filmben Villám McQueen rákapcsol a pitben, hogy a pace car elé vághasson be, hogy ne kerüljön körhátrányba. Ezért a NASCAR-ban egy kör hátránnyal büntetnék.
- A filmben Villám McQueen áttolja Kinget a célvonalon. A NASCAR-ban mindkét versenyzőt megbüntetnék ezért (a NASCAR-ban a Kinget ért balesethez hasonló esetben sárga zászló alatt fejezik be a versenyt, és a szabályok szerint a sárga zászló alatt az utolsó körben nem lehet megtolni egy másik autót). Ugyanakkor, a szimbolikus gesztus elméletileg előfordulhat a NASCAR-ban, mivel a szabálykönyv utolsó sora a következő: "Kivéve a ritka eseteket".
- Néhány autónak a film első versenyében háromjegyű száma van, míg a NASCAR-ban, noha lehet háromjegyű szám regisztrálva, az autóknak egy- vagy kétjegyű számmal kell indulniuk. 1972 előtt még általános volt a háromjegyű szám.
- Az első versenyen McQueen defektet kap, s a futamot ezután is folytatják. A NASCAR-ban ugyanakkor a versenyt befejeznék a sárga zászló alatt, McQueen a vezető pozícióban maradna és megnyerné a kupát (kivéve, ha kimenne a depóba, vagy túl lassú lenne a mezőnyhöz képest).
- A modern NASCAR-ban az autók vázának közel ugyanolyan alakúnak kell lennie, különbséget csak a festésben mutathatnak. A Szelep Kupában szereplő autókat különböző, 1970 utáni NASCAR-versenyzőkről mintázták.
- A NASCAR autókban (mint általában minden járműben) a rükverc egysebességű, mellyel nem lehetne „verseny-gyorsaságra” gyorsulni és tolatva versenyezni, mint ahogy azt a film utolsó versenyén McQueen tette.
Tekintse meg Verdás termékeinket webáruházunkban!
Vissza a többi meséhez: mesés érdekességek