A TikTok egyre nagyobb intenzitással növekvő közösségi hálózatszolgáltatás, melyet megkerülni, figyelmen kívül hagyni már egyszerűen lehetetlen. Főként a fiatal generációt (18-24 év közöttieket vagy annál fiatalabbakat) szólítja meg, de egyre több az idősebb felhasználó, és a cégek is megtalálták, mint nagyszerű reklámforrást. Kötetlen, vidám, szórakoztató, zenés, olykor bosszantó, őrült platform, ahol rövid kis videók segítségével kommunikálnak az emberek. De több, mint egy egyszerű videómegosztó oldal!
Egy kis Tik-Tok történelem
Még 2012-ben alapította elődjét egy pekingi cég, majd felvásárolták tőle. A Musical.ly oldal tátogós világát, sikerét lovagolták meg tulajdonképpen, ami bezárt később. Helyette lett végül a Tik-Tok 2017 szeptemberében lépett nyilvánosságra, majd 2018 augusztus 2-án nyerte el a végleges formáját és indult igazi hódító körútjára, szinte minden ország felé. 141 országban, 75 nyelven van jelenleg használatban. Sikere azóta töretlen! Minden héten új fejlesztések, új funkciók kerülnek hozzáadásra, hogy biztosítsák mindenki számára a szórakozást és a még jobb felhasználói élményt.
Mi is a Tik-Tok?
Alapjában véve rövid, 15 másodperces komédia-, ének-, tánc-, tátogós- és tehetségvideók, beszélgetések, monológok, paródiák, bontogatós és oktatós videók, edukáló tartalmak, elgondolkodtató beszédek bemutatatására való. Ez mellett egyre több szponzorált tartalom is megtalálható a Tik-Tokon. Hiszen nem lehet figyelmen kívül hagyni a gyors növekedését, a benne rejlő potenciált, nagyszerű reklámlehetőséget, így felfigyeltek a nagy cégek, énekesek, színészek, influencerek, celebek is rá.
Hogy mi a titka?
Szórakozás, kikapcsolódás, egy jó beszélgetési alap, közös kapcsolódási felület, közösségi élet színtere egyszerre. Egy videóval kifejezhető bármilyen érzelem, sokszor szavak nélkül is. Megmutat és ismertté tehet. Jól mérhető, hogy a felkerült videó, mennyire tetszik másoknak, vagy épp ellenkezőleg, mennyire nem tetszik. Kvázi azonnali visszajelzést kap a feltöltő. A mai generáció a népszerűséget, a barátságot, az elismerést a like-ok, visszajelzések, ismerősök számával teszi egyenértékűvé. Ezen a platformon nagyszerűen mérhető, ha valakit nagyon szeretnek vagy egyáltalán nem.
A TikTok felhasználói elsősorban egy olyan helyet keresnek, mely kikapcsolja őket, nagyobb energia és anyagi ráfordítás nélkül, akár otthonról vagy menet közben is. Egy olyan szórakozási lehetőség, ahol eldönthetik, mit néznek meg, mi tetszik nekik és mi nem. Ráadásul rögtön hangoztatni is tudják véleményük. Maguk dönthetik el, milyen minőséget keresnek és mi az, ami túlmutat az ingerküszöbükön. Nagy tudás, drága telefon, erős internet sem kell a TikTokhoz.
A könnyű használhatóság, a színes tartalom, átláthatóság, gyorsan feltölthető felvételek, még gyorsabb reagálás, instant ismeretségek, jóval kevesebb szöveges tartalmak és a fiatal korosztály jelenléte az oldal nagy előnye. Ezek a dolgok teszik annyira vonzóvá, gyorsan fejlődővé TikTokot.
Ami a legnagyobb érdekessége, hogy nem lehet tudni előre, hogy melyik videót, előadót vagy bemutatott zenét, terméket legyint meg a népszerűség szele a TikTok által. Egy-két óra alatt is hatalmas eléréseket lehet generálni a TikTokon. Vagy egyes termékeket felkapnak a TikTok nézői, mint mondjuk a Slime-ot, de még a Fidget Spinnert, a különböző Fidget játékkat, Loom bands gumikarkötőt is ide sorolhatnám. A TokTok megjelenés után milliók rajonganak érte, birtokolni akarják ezeket a tárgyakat.
A legújabb TikTok őrület a Pop it játék és a kifordítható TikTok Plüss polip, amit hangulat polipnak is neveznek.
Viszont nem lehet megjósolni előre, az elkövetkező időkben mi kerül a rajongás tárgyává, mi fog hatalmasat menni az ifjúság között.